
Obișnuința noastră ca nație de a ne strecura printre alții pentru a beneficia de un serviciu e de mult timp sport național. Suntem obișnuiți să ne facem loc, prin metode mai mult sau mai puțin ortodoxe. Acum, cum ar fi dacă am aplica asta peste tot? Suni la un hotel, ți se spune că nu mai sunt locuri. Dar administratorul îți face cumva ,,o favoare'' și te baga printre alții. Cu mențiunea că nu poți sta decât jumătate din timpul pe care ți l-ai propus și pe deasupra trebuie să achiți întreaga sumă, ca și cum ai beneficiat de pachetul întreg. Te întreb, ai fi mulțumit? Ți-ai spune, ,,ce afacere buna am făcut''?
Atunci când serviciul poate fi evaluat clar și pe baza timpului(ședere la hotel, rezervarea unei mese, programare la masaj, dentist), cu siguranță nu ai vrea ca lucrurile să se facă pe grabă. De aici ajungem la punctul nostru. În frizerie cum e ? e pe timp? e pe bani? E pe ambele de fapt. E pe timpul și pe banii tăi. Și asta ar trebui să te facă puțin mai atent la detalii.
Sigur că graba clienților nu e singurul obstacol. Mai e și plăcerea frizerului de a jongla pe/contra timp. Când vrei ,,să servești pe toată lumea'' trebuie să tai de undeva. Că ziua are doar 24 de ore. Și atunci apare un compromis pe timp, care duce la un compromis pe execuția tunsorii, care duce la un compromis pe întreaga experiență. Deja începe să se schimbe întreaga imagine, nu?
Bănuiesc că ai pățit cel puțin odată ca mașina de tuns să îți scuture bine capul. Ăsta e primul semn că cineva se grăbește. Bănuiala mea e că nu ești tu acea persoană. Așa că data viitoare când mergi la un barber, ai grijă ca și tu și el să fiți pe timp, nu contra timp.
Comments