
Dacă ești nou in piață, ști că fără un nume cu rezonanță nu vei rezista prea mult. Așa că odată ce îți definești audiența, nu îți mai rămâne decât să te faci auzit. Aici intervine ,,fumul''. Reclame, tutoriale, video-uri, articole, chiar și evenimente. Toate au scopul de a transmite lumii că tu exiști .
Istoria a dovedit-o însă că ,,fumul'' ajută de cele mai multe ori la început, sau până la contactul clientului cu serviciul tău. Pe termen lung însă, ceea ce oferi(,,substanța'') te va valida ca brand pe piață.
Mi-a luat ceva timp să îmi dau seama că nu mă interesează ,,concurența'', pentru că ea nu există în sensul deplin al cuvântului. Indiferent că vorbim despre ,,fum'' sau ,,substanță''. Singura persoană pe care vreau să o depășesc sunt eu însumi. Odată ce am ajuns la concluzia asta, m-am eliberat de unele poveri, dar am realizat și că responsabilitățile cresc odată ce încep să fiu mai atent la mine decât la alții.
Acum tu ca și consumator ești înconjurat zilnic de ,,fum''. E greu să ajungi la ,,substanță'' când deseori ceea vezi e o iluzie. Ceva ce se sprijină pe nimic, sau mai bine zis e validat pe moment de niște consumatori care nu știu exact ce vor și se mulțumesc cu ,,fum''. In realitate știm că nimic nu se poate construi fără a fi sprijinit pe ceva. Timpul e cel care separă ,,fumul'' de ,,substanță''. După cum spunea cineva ,,Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune.''
Comments